Crash-Check

Het komt regelmatig voor ..... er wordt een oldtimer gekocht die er schitterend bij staat. Maar al na een paar maanden begint de lak te bobbelen en worden kleine roestplekjes zichtbaar. Bij nadere inspectie blijkt onder de lak een dikke laag plamuur aanwezig. De onderhavige auto was dus vakkundig klaargemaakt voor de verkoop. Dat wil zeggen voor een optimale opbrengst maar dan wel met een minimale hoeveelheid werk. Met name auto's uit de USA willen daar nog wel eens aan lijden. De plamuur wordt daar waarschijnlijk alleen in grootverpakking verkocht. Met een eenvoudig magneetje is wel aan te tonen waar het metaal afwezig is maar vertelt u niets over de meer subtiel weggewerkte schades.

Om dit soort problemen te voorkomen hebben wij nu de Crash-Check in ons leveringsprogramma opgenomen. Met dit eenvoudige laagdikte meetapparaat kunt u direct vaststellen of de auto echt zo mooi is als hij er uit ziet. Houdt de meter vlak tegen de lak, druk op de knop en kijk naar de lampjes. De betekenis is als volgt:

Het groene lampje brandt: 
 - Normale laklaag.
 - Er is geen plamuur of verborgen roest aanwezig
 - De dikte van de laklaag is maximaal 0,18 mm.

Het gele lampje brandt: 
 - 
De laklaag is dikker dan normaal.
 - Er zijn meerdere laklagen aanwezig of er is een dun 
   laagje autoplamuur aangebracht.
 - De dikte van de laklaag ligt tussen de 0,18 en 0,45 mm.

Het rode lampje brandt: 
 - Let op: 
De laklaag is aanzienlijk dikker dan normaal!
 - Er is mogelijk verborgen schade of roest weggewerkt met plamuur.
 - De dikte van de laklaag is groter dan 0,45 mm.

De Crash-Check is de ideale meter voor de professional of amateur die miskopen wil voorkomen. Gewapend met de Crash-Check kunt u afzien van een onverstandige aankoop of de prijs meer in overeenstemming brengen met de kwaliteit van de auto. Zo verdient u de investering al snel terug. De Crash-Check is natuurlijk ook ideaal voor taxateurs van oldtimers of voor gebruik op (auto-) clubdagen.

               

NB. De Crash-Check is alleen bedoeld voor gebruik op auto's met een stalen carrosserie. Op kunststof of aluminium carrosserieën werkt de elektromagnetische laagdikte-meting niet.